Onderneming in kaart brengen

U weet wat er speelt. De onderneming goed in kaart brengen is een inter-actief proces. Door onze vragen ontdekt u méér. Wij inventariseren door middel van interviews, tailor made vragenlijsten en desk research. U bent er direct bij betrokken. Plus diverse anderen binnen en buiten de onderneming.

 

Onderwerpen die aan de orde komen

* financiële informatie zoals jaarrekeningen en tussentijdse verslagen
* bedrijfshistorie, wat ging goed, wat ging minder, wat waren/zijn de oorzaken
* de fiscale positie (verleden/heden/toekomst)
* actuele financiële positie liquiditeit/solvabiliteit/
* wat zijn de duurzame assets
* juridische zaken (heeft u claims op anderen, zijn er claims op u?)  intellectuele- en andere eigendomsrechten/ontrcooien/licenties
* organisatie als geheel
* positie van bestuurders  dga/minderheidsaandeelhouders, bevoegdheden
* bijzondere overeenkomsten met financiële consequenties
* sterkte-zwakte analyse op ondernemings- en afdelingsniveau
* afspraken met aandeelhouders
* de personele organisatie (management
* opbouw personeelsbestand naar leeftijd en kennisniveau
* missie, visie en strategie/tactiek
* professionaliteit
* innovatie-vermogen
* groeipotentie
* afhankelijkheid van medewerkers, cliënten, toeleveranciers, markttrends
* bedreigingen in de markt
* kansen in de markt

  • 1. Kennismaking

  • 2. Onderneming in kaart brengen

  • 3. Normaliseren

  • 4. Bedrijfswaardering opstellen

Meer informatie over bedrijfswaardering?

Laat hier uw gegevens achter, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.




    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.